Wójt Gminy Czudec działając na podstawie art. 5 w związku z art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie ( Dz.U. z 2010r. Nr 234, poz. 1536
 z późn. zm)

o g ł a s z a

otwarty konkurs ofert na realizację w okresie od 01.01.2014 r. do dnia 31.12.2014 r. zadań z zakresu pomocy społecznej dla organizacji pozarządowych, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz podmiotów wymienionym w art. 3 ust. 3 ww ustawy, prowadzących działalność w zakresie pomocy społecznej w szczególności. dla:

  1. organizacji nie będących jednostkami sektora finansów publicznych, w tym nie działających w celu uzyskania zysku;
  1. osób prawnych i jednostek organizacyjnych działających na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów
    i związków wyznaniowych oraz o gwarancji wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego.

 

  1. Rodzaj zadania i wysokość dotacji na jej realizację:

Świadczenie usług opiekuńczych: pomoc osobom starszym, chorym i niepełnosprawnym w miejscu ich zamieszkania, obejmujących teren Gminy Czudec w roku 2014 dla ok.  10   osób, tj. ok. 3600 godzin rocznie.

 

II. Wysokość dotacji na realizację zadania na 2014 rok:

1. Planowana liczba godzin w 2014 roku – około 3600 rocznie.

2. Planowana kwota dotacji na okres od 01.01.2014 do 31.12.2014 – 50.400 zł

3. Planowana liczba godzin może ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb.

4. W 2012 r. środki publiczne wydatkowane z budżetu Gminy na realizację zadania wyniosły: 39.533,00 zł.           Zrealizowano: 3.041 godzin usług opiekuńczych.

5. Przewidywane wykonanie w/w zadania w 2013 r. to kwota:  46.800 zł., ok. 3.343 godzin usług.

 

III. Warunki przyznania dotacji

Dotacja zostanie przyznana podmiotowi wyłonionemu w drodze otwartego konkursu ofert, który złoży ofertę zgodną ze wzorem stanowiącym załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Pracy i  Polityki Społecznej z dnia 15.12.2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz.U.z 2011r. Nr 6, poz. 25 ) i spełni kryteria zawarte w części VI niniejszego ogłoszenia.

 

IV. Termin i warunki realizacji zadania:

W okresie od 01.01.2014 r. do 31.12.2014 r. w ilości średnio 300 godzin w miesiącu.

Planowa ilość godzin może ulec zmianie w zależności od rzeczywistych potrzeb.

  1. Realizacja zadania obejmuje teren Gminy Czudec, w miejscu zamieszkania osoby, której Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Czudcu przyznał usługi decyzją administracyjną.
  2. Szczegółowe warunki realizacji zadania określi pisemna umowa.
  3. Podmiot przyjmujący zlecenie realizacji zadania w trybie określonym w ogłoszeniu zobowiązuje się do wykonywania zdania w zakresie i na warunkach                określonych w umowie oraz zgodnie
    z obowiązującymi przepisami, w tym przepisami ustawy o pomocy społecznej i o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
  4. Wskazane usługi na rzecz osoby objętej pomocą winny być świadczone
    w różnym wymiarze godzin, zgodnie z wydaną decyzją administracyjną, przy czym pod pojęciem wymiaru godzin świadczenia usług należy rozumieć wyłącznie rzeczywisty czas świadczenia usług bez czynności przygotowawczych np. dojazdów do osób objętych pomocą.

 

V. Termin składania ofert:

Oferty wraz z wymaganymi dokumentami należy składać do dnia 18 grudnia 2013 r. do godziny 9:00
w Sekretariacie Urzędu Gminy w Czudcu, ul. Starowiejska 6, pokój nr 5 lub drogą pocztową,
w zapieczętowanej kopercie, odpowiednio oznaczonej z podaniem nazwy zadania, którego oferta dotyczy, nazwy i adresu oferenta oraz dopiskiem: KONKURS OFERT na adres: Urząd Gminy Czudec, ul. Starowiejska 6, 38-120 Czudec.

 

  1. Termin, tryb i kryteria stosowane przy wyborze oferty:
  1. Oferty na realizację zadania będą rozpatrywane w dniu 18 grudnia 2013 r. od godziny 9:30 w Urzędzie Gminy Czudec.
  2. Oferta wraz z załącznikami powinna być kompletna, podpisana przez osobę/y statutowo upoważnioną przez instytucję do składania oświadczeń woli w jej imieniu oraz opatrzona pieczęcią firmową organizacji.
  3. Dokumenty przedłożone jako kserokopie należy poświadczyć za zgodność z oryginałem przez osobę do tego upoważnioną.
  4. Oferty sporządzone wadliwie bądź niekompletne co do wymaganego zestawu dokumentów, nieprawidłowo wypełnione albo złożone po terminie nie będą rozpatrywane.
  5. Podmiot wnioskujący o przyznanie środków na realizację zadania winien przedstawić ofertę wykonania zadania zgodną z zasadami uczciwej konkurencji.
  6. W pierwszej części konkursu, obejmującej otwarcie ofert, mają prawo uczestniczyć przedstawiciele oferentów.
  7. W drugiej części konkursu, sprawdzana będzie zawartość ofert, tj.:
  1. Szczegółowy zakres rzeczowy proponowany do realizacji działania.
  2. Informacje o terminie i miejscu realizacji zadania.
  3. Przewidywany koszt realizacji zadania (koszt jednej godziny usług).
  4. Informacje o posiadanych zasobach rzeczowych i kadrowych zapewniających realizację usług opiekuńczych dla osób samotnych, które z powodu wieku, choroby lub innych przyczyn wymagają pomocy innych osób, a są jej pozbawione (art. 50 ustawy z dnia 12 marca 2004r.
    o pomocy społecznej Dz. U. z 2013, Nr 26 poz. 182 z późn. zm.).
  5. Aktualny odpis potwierdzający wpis do właściwej ewidencji lub rejestru dotyczących statusu prawnego uprawnionego podmiotu i prowadzonej działalności.
  6. Sprawozdanie finansowe i merytoryczne z działalności oferenta za ubiegły rok
  7. Uwierzytelnioną kserokopię statutu lub regulaminu organizacyjnego.
    1. Kryterium oceny:   100 % cena
    2. Oferty opiniowane będą przez komisję powołaną przez Wójta Gminy Czudec.
    3. Decyzję o udzieleniu dotacji podejmuje Wójt Gminy  Czudec.
    4. O podjętych decyzjach składający ofertę powiadamiani są pisemnie.

 

Oferty należy składać na formularzu, którego wzór został określony w załączniku  Nr 1 do Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15.12.2010r. w sprawie wzoru oferty i ramowego wzoru umowy dotyczących realizacji zadania publicznego oraz wzoru sprawozdania z wykonania tego zadania ( Dz.U. z 2011r. Nr 6, poz. 25 ). Wzór oferty jest dostępny na stronie internetowej: www.bip.czudec.pl oraz w Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Czudcu, ul. Starowiejska 1 w godzinach od 7:00 do 15:00

 

Uwaga:

Planowana wysokość środków finansowych na realizację zadania może ulec zmianie
w wyniku ustalenia w budżecie Gminy Czudec na rok 2014 i kolejne lata innej kwoty wydatków przeznaczonych na zadanie.

 

Osoba uprawniona do udzielania informacji związanych z konkursem:

Kierownik GOPS – Maria Jamrozik – Skalska  tel. 017 7172164

Miejsce: Gmina Czudec

Organizator: Gmina Czudec,  ul. Starowiejska 6, 38-120 Czudec

www.czudec.pl

tel. (017) 7172164, fax.: (017) 7172169

e-mail: gopsczudec@ops.net.pl

Data publikacji: 26.11.2013 r.

 

 

ZAŁĄCZNIKI